17. listopadu 2014

Recenze - Pohlazení soumraku

Název: Pohlazení soumraku
Autor: Laurell K. Hamilton
Knižní série: Merry Gentry
Díl: 2
Počet stran: 285
Překlad: Kateřina Bínová
Nakladatelství: Epocha
Datum vydání: duben 2013
Anotace: Meredith Gentryové se podařilo uniknout neúprosným pokusům o atentát ze strany prince Cela, jejího bratrance a soupeře o korunu Říše kouzel, ale teď ji čeká celá řada nových problémů.
Aby se mohla stát královnou, musí porodit dítě dřív, než Cel zplodí vlastního potomka. Ale na obzoru je další velká hrozba: lidé umírají záhadným, děsivým způsobem a samotná existence Říše kouzel je ve vážném ohrožení.
A tak, zatímco si užívá největší rozkoše svého života, když se snaží počít dítě s válečníky ze své královské stráže, musí Merry zastavit starodávné zlo, které by mohlo zničit samotnou podstatu reality. Prostě zaměstnání jako každé jiné…

----------------------------------------------------------

Meredith se stala spolunásledovnící trůnu Temného království, ale na trůn se dostane jen v případě, že se jí narodí dítě dřív než jejímu bratranci Celovi. Cel si sice odpykává půl roční trest, ale Celovi nsledovníci jsou v království velice aktivní. Proto se Merry vrátila do L.A. Spolu s Meredith se do L.A. vrátilo i několik strážců, kteří nemají za úkol ji pouze hlídat, ale také se s ní snaží počít dědice.
Jenže Merry si nemůže oddychnout na dlouho. Někdo osvobodil starodávné stvoření, naplněné magii sidhe. A všichni předpokládají, že toto stvoření bylo vypuštěno, aby mohlo Merry odstranit z cesty.


Tento díl se odehrává tři měsíce po skončení prvního dílu. Cel je pod zámkem a Merry se snaží dohánět ztracený čas. Merry zjišťuje, že každý z jejích strážců má vlastní minulost, se kterou se musel vypořádat, ať už se jedná o odevzdání svých schopností nebo o jejich původ.

Co mám na těchto knihách opravdu ráda, tak je to, že fae tu nejsou zobrazeny jako málá a roztomilá stvoření, která pomohou jak mohou (takto je často přestavují v pohádkách). Laurell K. Hamilton z těchto fae udělala poměrně nepřátelské a rozhodně ne roztomilé, ale spíš sexy bytosti. Tyto fae v pohádkách určitě nezahlédnete a už proto, že mají rádi násilí a sex. V ideálním případě tyto dvě věci provozují zároveň. Takže sexuální scény tu také nechybí (ještě aby ano, když Merry musí počít dědice).
Ale nemusíte se bát, že by to bylo jen o sexu. Někdo vypustil starodávné zlo s tou nejhorší magií sidhe a Merry se spolu se svými strážci musí s touto bytostí vypořádat. Takže nepřijdete ani o akci a trochu toho napětí. 
Z počátku mi sice chvilku trvalo než jsem se začetla, ale jakmile jsem se do toho dostala, tak stránky začaly ubývat jedna za druhou až už jsem měla tuto knihu dočtenou. Bohužel jsem byla poměrně zklamaná ze zakončení této knihy. Všechna tato akce spěla k nějakému velkému vyvrcholení, které tu sice z části proběhlo, ale také si mi zdálo, že ten konec autorka až moc uspěchala. 


Co mě ale trochu zarazilo bylo to, že jsem si všimla těch dlouhých vlasů. Vážně nevím co autorka vidí na chlapech s dlouhýma vlasy (a to nemyslím jen po ramena, ale ve většině případu až pod zadek i delší). Mužské postavy s krátkými vlasy bych pravděpodobně dokázala spočítat na prstech jedné ruky.

Pohlazení soumraku je druhým dílem ze série o Merry Gentry. Přestože konec nebyl tak uspokojivý, tak jsem odhodlaná v sérii pokračovat, protože Merry začíná vypadat jako dobrá postava a také proto, že mě docela fascinuje svět, které autorka v této sérii vytvořila, svět Říše kouzel.

Za knihu na recenzi děkuji nakladatelství Epocha.

1 komentář:

  1. Bože, taky už bych tu dvojku měla konečně sepsat.. mám všechny čtyři až na tu dvojku... chjo..to bude boj.. Jinak určitě do externích pak kousek z té tvé využiju..:)

    OdpovědětVymazat