10. listopadu 2014

Recenze - Jsem single a pomstím se

Název: Jsem single a pomstím se
Autor: Tracy Bloom
Počet stran: 208
Překlad: Lucie Šavlíková
Nakladatelství: Mladá fronta
Datum vydání: říjen 2014
Anotace: Suzie Millerová radí ve svém sloupku zoufalým a zhrzeným ženám v problémech s láskou. Sama se však necítí o nic lépe. Jak to, že zase dostala kopačky? Po dalším nevydařeném vztahu, tentokrát s kolegou z práce, se s tikotem biologických hodin a pifkou na celý svět rozhodne, že nastal čas, aby svým bývalým láskám dala za vyučenou. A začne se všem svým ex originálním způsobem mstít. Vzniká tak řada komických situací, ve kterých ji bok po boku provází kamarád Drew. Jenže Drew má před svatbou a se Suzie je mu nezvykle dobře. Že by špatná volba? A jsou opravdu všichni muži prevíti?

---------------------------------------------------------

Suzie pracuje jako sloupkařka a ve svém sloupku radí ženám jak na muže a na lásku. Jenže problém je že Suzie by sama potřebovala poradit. Zvlášť teď když ji přes smsku opustil přítel. Po rozhovoru se svým kolegou Drewem se rozhodne pomstít všem mužům, co jí zlomili srdce a to samé začne radit i svým čtenářkám. Ale pomsta není vždy jen sladká.

Kniha je vyprávěná ze dvou pohledů - Suzie a Drewa. Suzie začíná věřit, že jsou všichni chlapy stejní a že mezi nimi není jediný, který by nepodváděl a v jednom kuse nelhal. Prostě v nich začíná vidět jen to nejhorší. Drew je její přesný opak. Stojí nohama pevně na zemi a ví co chce. Suzie a Drew jsou asi jako den a noc, ale přesto se k sobě perfektně hodí. Je mezi nimi ta jiskra, která by neměla chybět v každé knize. 

Tracy Bloom píše stylem, který mi jednoduše sedl jako ulitý. Píše svižně, vtipně a bez zbytečných popisů. Také dokázala úžasně vykreslit povahu nejen hlavních postav, ale i těch vedlejších. Z počátku mi například Toby (nejlepší přítel Drewa) přišel neskutečně sympatický s těmi písničkami, které vybral na svatbu - Heaven knows I'm miserable now nebo Don't stand so close to me. Prostě mě to dostalo. Jenže jak už to tak chodí, tak lidé nejsou takový jak se na první pohled zdají a přesně tak to bylo i s Tobym. 


Jsem single a pomstím se je velice vtipná knížka u které jsem se nasmála už od první strany. A u té to rozhodně neskončilo, ale pokračovalo až do konce. Tohle se mi moc často nestává, obvykle je pro mě knížka nejvtipnější na začátku a od půlky už to tak vtipné nebývá. Možná je to tím, že u této knihy jsem se neměla čas začít nudit. Vždyť je to doslova knižní jednohubka o 208 stránkách, kterou jsem slupla za jediný den (pravděpodobně mě to nervalo ani tři hodiny). Je sice pravda, že některé situace, které tu autorka popsala se mi zdály přemrštěné, ale k této knížce to prostě patří a já bych si ji bez těchto scén nedokázala představit. Nebylo by to totiž ono! 
Je ale jedna věc, která mě na této knize zarazila. Je to sice maličkost, ale nemůžu ji nezmínit. Co je to k sakru mýrnyx týrnyx!? A to si nevymýšlím, vážně to tam bylo.

Tak abychom si to trochu zopakovali. Jsem single a pomstím se je vtipná a odpočinková jednohubka, která vám dokáže zvednout náladu, takže pokud se cítíte tak trochu pod psa, tak mohu rozhodně doporučit. Nakonec mohu jen říct, že knihu určitě doporučuji, a že si od této autorky přečtu i její další knihu Žádný sex je úterý.
Za knihu na recenzi děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum a knihu si můžete zakoupit tady.

9 komentářů:

  1. Achjo, já četla Žádný sex a teď si kvůli vám budu muset ještě přečíst i tuhle! Moc hezky napsáno a hezky upraveno! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po tom co jsem přečetla tuhle, tak se stoprocentně chystámi i na Žádný sex! Nemůžu si to nechat ujít :D Děkuju! Těší mě, že se ti líbí :)

      Vymazat
  2. Tak to ty jsi byla ta druhá blogerka, která mi ten recenzní výtisk málem vyfoukla! :D Tahle knížka byla úžasná :) Taky se mi hodně líbila :) Mýrnyx týrnyx znám, u nás v rodině to někdo používá :D To znamená prostě jen tak bez ladu a skladu, bez přemýšlení abych tak řekla :D
    Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme vinna :D To byla a já si musím přečíst i její další knihu :) Já o tom právě nikdy neslyšla, takže si umíš představit, že mě to docela zaskočilo :D A moc děkuju za vysvětlení! Z kontextu jsem si sice něco málo představit uměla, ale vždycky je lepší, když přesně vím, co to znamená :) Děkuju!

      Vymazat
    2. Já Žádný sex, je úterý taky nutně potřebuji :)
      Chápu, nad některými překlady mi někdy taky zůstává rozum stát :D Hlavně nad těmi, kde přesně víš, co bylo napsáno v originále, kde by to dávalo smysl, ale česky to smysl nedává a ty nechápeš, proč to tak přeložili, když pro to v češtině máme zcela regulérní výraz...jestli víš jak to myslím :D
      Není zač :)

      Vymazat
  3. Tuto knihu neznám, ale vypadá zajímavě. :))

    OdpovědětVymazat
  4. Nevypadá to vůbec špatně. Určitě je to skvělá oddechovka, takovou bych zrovna potřebovala, takže se po tom podívám. A ta obálka je super, taková veselá do těchto pochmůrných podzimních dní :) Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To rozhodně nevypadá :D Mě se obálka také líbí, takovo roztomilá :) Děkuju!

      Vymazat