13. srpna 2014

Anita Blake a fanoušci z celého světa


Anita Blake bude brzy slavit 21 výročí! Ano, už je to 21 let, co byl v originále vydán první díl (a 8 let od vydání v ČR). Tak nějak nemůžu uvěřit tomu, že je tu Anita tak dlouho. Za ty roky autorka zvládla napsat ohromných 22 dílů a další se chystá na příští rok (v originále)! A přitom to není jediná série, kterou Laurell K. Hamilton píše. Ještě je tu Merry Gentry, která těch dílu má 9.
Na oficiálním blogu autorky této série, Laurell K. Hamilton se objevily otázky na fanoušky - Co pro vás čtení Anity Blake znamenalo? Jak jste vůbec k Anitě přišli? Kterou postavu máte nejradši?
A na všechny tyto otázky jí odpovědělo 298 fanoušků! Já jsem si všechny tyto komentáře pročetla, vybrala 10 z nich a ty jsem pro vás přeložila.

Susan Anderson:
Anitu čtu už 15 let. Představila mi ji kamarádka, která byla velkým fanouškem této série. Od první knihy je moji oblíbenou postavou (vedle Anity) Jean Claude. Miluju jeho kousavý sarkasmus. Také mám ráda způsob jakým miluje Anitu, ikdyž všechno zpacká. Jednu dobu jsem měla ráda i Richarda, ale ukázalo se, že je to jen osina v zadku. Ze všech knih jsem si nejvíc užila čtení knihy Smrtící tanec. Ale Obstidiánový motýl je v těsném závěsu. Děkuji, Laurel, za psaní těchto úchvatných knih.

Tina:
Anitu čtu už od střední školy. Parta mých přátel tyto knihy objevila a od té doby je čteme. Můžu vám říct, že ještě teď se nemůžeme shodnout na tom, kdo z mužských postav je mužem Anitina života (já jsem a vždycky budu team Jean Claude). Takže děkuji za psaní této úžasné série. Tyto knihy mi pomohly věřit, že láska je cenná, ne jen ta, která je přijatelná společností, ale všechna láska. Na konci dne bychom měli být s lidmi, kteří nás dělají štastnými, protože bez lásky je život nudný a ponurý.

Alice Duncan:
Jsem ráda, že jste ty a celá tvoje parta součástí mého života.
Oblíbená scéna z Anity? První setkání se všemi jejími tučnáky!

Vincent:
Pocházím ze St. Louis a k Cirkusu prokletých jsem přišel chvíli po vydání. Miluju čtení knih, se kterými mám nějakou spojitost, v tomto případě geografickou. Mám živou představivost, takže čtení knihy odehrávající se v místě, které znám, dělalo čtení ještě příjemnější!
Zamiloval jsem si Anitu hned na prvních stránkách. Její odhodlání a žádný nesmyslný pohled na život je osvěžující a pro ženské propagonistky je to docela neobvyklé. Jsem věrným fanouškem a pokaždé netrpělivě čekám na vydání dalšího dílu Anity, stejně tak i Merry Gentry.
Pište dál paní Hamiltonová a já vás ujišťuji, že budu číst dál!

Nicola Bird:
Anita mě naučila jak být sama se sebou spokojená. Být hrdá na to, kdo jsem a nepříjmout o nic míň než všichni ostatní. Bylo mi 18, když jsem začala svoji cestu s Anitou...Už je to skoro 10 let a já doufám, že spolu vydržíme ještě dalších mnoho let. Malé kočky jedou!!! Xx

Patrick Dron:
Sérii o Anitě Blake čtu od roku 2009 nebo tak nějak. Dostal jsem se k nim díky své sestře, která mi dala výtisk Provinilých slastí, když jsem jsem si hledal práci, psal životopis a ten potom rozesílal a učil jsem se žít sám. Každopádně, hned jak jsem tuto knihu dostal, tak jsem se dal do čtení a na Anitě bylo něco co mě udělalo závislým. Zdála se jako zajímavá postava, která nebyla pouze jednou z mnoha, ale dokazala se ostatním postavit a mezitím i nakopat pár zadků.

Zuzana:
Tvou knihu jsem poprvé přečetla v únoru 2007, když jsem byla nemocná a strávila jsem měsíc v nemocnici. Chtěla jsem domů alespoň na jeden jediný den, abych viděla svoji rodinu a půjčila si pár knížek. Takže jsem šla do knihovny a objevila tam první tři díly Anity, což v té době byly jediné tvé knížky, které vyšli v České republice. Půjčila jsem si je všechny a přečetla je v nemocnici. Pomohly mi udržet si zdravý rozum, když jsem byla nemocná. Později mi Anita pomohla stát se ještě silnější, sebevědomější a naučila mě, abych se vždycky zeptala na to co chci. Pomohla mi také v mém milostném životě, však víš, víc sebevědomí a to všechno. Jsem za knihy s Anitou vážně vděčná. Pomohly mi projít těžkým obdobím.

Tisha:
Jsem s tebou téměr od začátku. Rozesmátou mrtvolu začala číst v roce 1994 a ihned po dočtení jsem se vrhla na Cirkus prokletých. Netrpělivě jsem čekala na každou další knihu. Vždycky jsem milovala přípěhy jako je tento, zasazené do skutečného světa ale se zvratem. Líbí se mi, jak se Anita v průběhu let měnila...bylo úžasné sledovat jak se vyvíjela. Nemůžu ti ani dostatečně poděkovat za všechno hodiny, které jsi s námi sdílela ať čtením nebo psaním. V roce 1997 jsem se zranila a musela jsem v klidu ležet na posteli. Anita a její "gang" jsou na mém seznamu vždy na prvním místě a vždy mi zvedli náladu. Ačkoliv mám ráda všechny postavy, tak Jean Claude a Richard budou navždycky moji oblíbenci...ikdyž bych Richarda chtěla přelepit lepící páskou a zmlátit ho od hlavy až k patě! Děkuju za to, že jsi s námi sdílela Anitu i Merry.

Josephine:
Anitu čtu už skoro 15 let. A prostě ji miluju. Moje oblíbená vzpomínka vlastně ani není z knihy nebo z jejího čtení, ale když jsem slyšela, jak já sama začala znít jako Anita!

Candra:
Anitu jsem poprvé obejvila na základní škole, teď je mi 24. S touhle sérií jsem vyrostla! Mojí oblíknihách objevil pbenou postavou je Nathaniel, protože právě on musel dospět nejvíc. Když se v oprvé, tak jsem mu vůbec nerozumněla, ale i přesto mi přišel roztomilý, ale nepochopená postava. Takže mít možnost vidět jeho vývoj k silné a nezávislé postavě jakou je teď, bylo úžasné.
Anitina postava mě ale ovlivnila nejvíc, protože právě její charakter se vyvýjel z uzavřené postavy, která se bojí lásky až k postavě, která své srdce otevřela mnoha různým lidem.

Tak to bylo pouhých 10 přeložených odpovědí z 298. Bylo těžké vybrat takový malý počet, ale odpovědi se hodně opavkovali nebo obsahovali spoilery, takže jsem musela vybírat opravdu pečlivě. Jak jsem psala před chvílí, odpovědi se hodně opakovali, ale bylo jasně vidět, že oblíbenou postavou je Jean Claude a pár jich má i Richard, jenže ten za ostatními postavami docela pokulhává.

Pokud se chcete podívat na všechny odpovědi fantoušků, tak můžete tady a nebo se chcete rovnou podívat na souhrn? Tak do toho! Ale pozor objevují se tam spoilery!

4 komentáře:

  1. Argh, měla bych se do toho konečně pustit :)) Už mám z knihovny doma první díl :D Každopádně je to celkem motivující článek, abych se s Anitou blíže seznámila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to bys teda měla :D
      Děkuju :) příští týden by měl být další.

      Vymazat
  2. ahoj, jen jsem ti chtěla oznámit, že jsem tě nominovala na liebster award:-) http://xlucysworld.blogspot.cz/2014/08/liebster-award.html

    OdpovědětVymazat
  3. Do Anity se chci už hodně dlouho pustit. Bohužel jsem si na ní ještě nenašla čas. Ale teď se do toho chci vážně moc pustit. Do konce roku si chci přečíst aspoň první díl :)

    OdpovědětVymazat