29. června 2014

Recenze - Provinilé slasti

Název: Provinilé slasti 
Autor: Laurell K. Hamilton
Knižní série: Anita Blake
Díl: 1
Počet stran: 256
Překlad: Lucie Lukačovičová
Nakladatelství: Triton (Epocha)
Datum vydání: 2006 (2. vydání 2012)
Anotace: Vampyrismus je v USA legální. Za úplatu vám oživovatelé povolají z hrobu zombii dle vašeho výběru. Po některých hřbitovech se potulují ghúlové.
Nemrtví by možná měli mít hlasovací právo, ale kdo zastaví ty, kteří začnou zabíjet lidi? Vedlejší zaměstnání oživovatelky Anity Blakeové je právě lov a exekuce odsouzených upírů. Co ale Anita udělá, když je žádána o pomoc při vyšetřování případu několika zavražděných upírů?
Upíři jsou přece taky lidi. Nebo ne?
Vítejte v St. Louis, ve městě lovců, oživovatelů, lykantropů, vúdú šamanů a lidí, kteří uvízli v síti upířích intrik. Co se skrývá za zavřenými dveřmi Církve věčného života, v podzemí Cirkusu prokletých nebo upířího nočního klubu Provinilé slasti?
A když to někdo zjistí, o kolik bude jeho životnost delší než životnost mýdlové kachničky v proudu Missouri?

---------------------------------------------------------

První díl Anity Blake, Provinilé slasti, jsem četla asi po osmi letech. Docela mě zajímalo jestli na ni budu mít stále stejný názor a jestli se mi bude stále ještě líbit. Protože jak tato série postupuje a stále se prodlužuje, tak Anita prodělává dost radikální změnu. A tato "stará" Anita mi už začínala chybět. 

Anita Blake se živí jako oživovatelka, ale upíři ji přezdívají Popravčí. Strašně mě baví o ní číst. Její sarkastické připomínky jsou prostě nezapomenutelné a navíc je to jedna z těch postav, které vám nakopou zadek jenom za to, že se na ni ve špatnou chvíli špatně podívate. Další  podobnou postavou je Edward (a ne, tento se netřpytí). Bože, jak já ho miluju! Je strašná škoda, že se v Provinilých slastech neobjevoval trochu častěji.
Záporáci jsou v této knížce opravdu záporáci, kteří se neštítí vůbec ničeho. Naprostá většina z nich jsou prostě šílení psychopati!

Provinilé slasti jsou opravdu povedenou prvotinou, kterou autorka napsala už v roce 1993. Touto knihou autorka představuje náš svět, který je plný nadpřirozených bytostí. Najdete jich tu opravdu pěknou řádku - přes ghúly a zombíky se dostanete až k upírům a měničům. A nebezpečím se tu rozhodně netroškaří! Kniha je plná akce, sarkastických poznámek i popisů, ze které vám nemusí dělat dobře.
Takže i po těch osmi letech můžu říct, že tohle je jedna z těch lepších upířin (a že jsem jich četla docela dost!). Čtení Provinilých slastí určitě doporučuji všem, kdo má rád nadpřirozeno, plno akce a černý humor. 
 Pokud byste se chtěli také zapojit do společného re-readingu, tak se můžete přihlásit na ÚVODNÍM ČLÁNKU.


4 komentáře:

  1. Milujem túto sériu. Je úžasná a plná nových postáv a príbehov a postavy podstupujú radikálne zmeny ! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knižné Maniačky: Já taky! :D S tím souhlasím, nejvíc se ale myslím, že nejvíce ze všech se změní právě Anita.

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu som čítala ešte dávnejšie... vlastne v sérii som sa prebojovala až po siedmy diel, ale ďalej ma to akosi nelákalo.

    OdpovědětVymazat
  4. Majka: Já jsem těch dílů četla osm, ale doma jich mám trochu víc, tak si dávám re-reading abych věděla, co se v těch dřívějších dílech děje :) Ale uvidíme jak se mi budou líbit.

    OdpovědětVymazat