2. dubna 2014

Recenze - Krvavý slib

Název: Krvavý slib
Autorka: Richelle Mead
Knižní série: Vampýrská akademie
Díl: 4
Počet stran: 368
Nakladatelství: Domino
Datum vydání: srpen 2010
Překlad: Katrin Chýlová
Anotace: Život Rose Hathawayové nebude už nikdy stejný. Po nelítostném únotku na Akademii zemřelo hodně Morojů i dhampýrů. Ti, kteří přežili, jsou na tom ještě hůr: musejí se vyrovnat se smrtí kamaradů. A Rosin krk nyní zdobí tetování, které všem zvěstuje, že zabila bezpočet Strigojů.
Jen jedna oběť je však důležitá...Dimitrij Belikov. Rose podstoupila bolestnou volbu, opustila Akademii i svou nejlepší kamarádku Lissu, poslední žijící dragomirskou princeznu, a vydala se pronásledovat muže, kterého miluje. Musela dojít až na kraj světa, aby Dimitrije našla a mohla tak splnit krvavý slib, který mu dala. Až ale nastane okamžik rozhodnutí, bude Dimitrij stále chtít, aby ho raději zabila, než aby žil jako stvůra?

----------------------------------------------------------

Poté co se z Dimitije stal Stigoj, nelítostný a ne tak docela živý tvor se Rose vydala do Ruska, aby ho našla a zároveň splnila slib, který mu dala. Jenže najít ho je těžší než se zprvu zdálo. 
Přespává po hotelech a chodí po nočních klubech. Snaží se tak najít nějaké Moroje, kteří by ji navedli do dhampýrské vesnice na Sibiři. Ježe ani to se jí nedaří. Pak ale potká Sydney. Dívku o jejíž profesi neměla ani tušení, že existuje. Dívku, která jí snad pomůže Dimitrije najít.

Můj vztah k Rose se zase vrátil tam, kde byl, když jsem tuto sérii začínala číst. Opět jsem měla chuť ji sem tam proplesknout, aby se probrala. Hlavně teda v druhé části knihy. Doufám, teda že se to zlepší, protože tahle skutečnost mi bránila v tom si knížku pořádně užít.
Na to až se tam Dimitrij objeví jsem čekala strašně dlouho (což zas tak nevadí, alespoň jsem potom byla ještě radši, že ho vidím). Po jeho proměně ve Strigoje se samozřejmě radikálně změnila i jeho povaha. Stal se nepřístupným, majetnickým a ztratil veškeré své city. Zůstala jen touha po moci a krvi. Už to prostě nebyl on. Já mám radši jeho původní verzi, takže doufám, že s tím Rose něco udělá.

Po přečtení předchozího dílu, který jsem slupla ani jsem nevěděla jak, jsem očekávala opravdu hodně a ukázalo se, že to byla chyba. Krvavý slib mě totiž trochu zklamal.

Tento díl se mi zatím zdá nejslabší z celé série (ještě musím dva přečíst). Ze začátku se toho moc nedělo - Rose hledá a nenachází a pak se pro změnu zasekne na jednom místě. Přes tento nudný začátek jsem se do čtení musela docela nutit. A navíc Rose byla v jednom kuse v Lissiné hlavě. Lissa mi nikdy nevadila, ale vážně se mi zdálo, že to s tím nahlížením Rose trochu přehání.

Čekala jsem, že se něco změní s příchodem Dimitrije. Bohužel pro mě se to nějak výrazně nezlepšilo. Alespoň mi to čtení začalo trochu odsýpat. Všechno se změnilo asi 80 stránek před koncem. Ale radikálně! Jakmile jsem se dostala do této části, nemohla jsem se odtrhnout a knížku jsem musela dočíst do konce. Konečně tam byla pořádná akce a vlastně úplně všechno, co mi tam předtím chybělo. A navíc mě ještě navnadil na další díl. Na který se překvapivě i těším.

1 komentář:

  1. Tenhle díl se mi taky líbil ze všech nejmíň, i když je pravda že se mi hodně líbilo změna prostředí :).

    OdpovědětVymazat