7. března 2014

Recenze - Speciálové

Název: Speciálové
Autorka: Scott Westerfeld
Knižní série: Oškliví
Díl: 3
Počet stran: 296
Nakladatelství: Triton
Datum vydání: říjen 2012
Překlad: Zdeněk Uherčík
Anotace: Speciální případy – z těchto dvou slov běhá Tally mráz po zádech ještě dnes, kdy už není vzpurnou ošklivou. Speciálové byli vždy jen tajemnou a zlověstnou šeptandou. Krásní, silní a závratně rychlí. Mohli jste prožít celý život, aniž byste je potkali. A teď je Tally jednou z nich: bojovníkem, stvořeným k udržování pořádku v dokonalé a krásné budoucnosti.

 ----------------------------------------------------------

Po přečtení druhého dílu jsem si ihned v knihovně vypůčila i další díl, protože pokud bych si ho nepůjčila je dost možné, že bych tuto sérii vůbec nedočetla. Od Speciálů jsem tentokát nic neočekávala a udělala jsem dobře. Jinak bych své zklamání ani nedokázala vyjádřit.

Z Tally se stala Speciálka se vším všudy. Je vážně zajímavé jak s každou její operací se nemění jen její vzhled, ale i její povaha. Jenže problém je v tom, že ona se měnila i v průběhu knihy. A to už je moc změn najednou. Popravdě mě se nelíbí žádná z jejích změněných verzí, myslím že originál byl nejlepší. 
Tentokrát měla hlavní slovo Shay. Neměla jsem ji ráda už od začátku, ale teď jsem ji přímo nemohla vystát. Samořejmě se tu taky vyskytovalo mnoho vedlejších postav, ale ty neměli tolik prostoru a já si o nich nemohla udělat nějakou představu.

Podle mého názoru jsou Speciálové nejslabším dílem celé série. Přestože tu bylo hodně akce, konfliktů i pomsty, tak já jsem se valnou většinu času, kterým jsem čtení Speciálů strávila, nudila. V podstatě se tu nestalo ani nic nového. A už v půlce knihy jsem měla chuť ji zavřít a vráti do knihovny nedočtenou. Zadržela mě jediná věc nebo spíš postava a tou je Zane. Dokonce i svět, který se mi na začátku tak moc líbil, jako by vybledl.

Co mě ale opravdu naštvalo a z velké části je také důvodem malého počtu hvězdiček je konec knihy. Tak sprostá jsem snad u žádné knížky ještě nebyla. Přes takový konec se rozhodně nedokážu přenést a ani nechci. Jediný světlý bod této knížky šel prostě do háje.  

Speciálové nejsou posledním dílem série, ale jsou posledním dílem o Tally. Přesto se na Komparz ani nechystám. V Komparzu by si sice měli vyskytovat jiné postavy, ale mám obavy, že už by to bylo na jedno brdo.

Žádné komentáře:

Okomentovat