16. února 2014

RC Recenze - Síla vzdoru

Název: Síla vzdoru
Autorka: Suzanne Collins
Knižní série: Hunger games
Díl: 3
Počet stran: 340
Nakladatelství: Fragment
Datum vydání: duben 2011
Překlad: Zdík Dušek
Anotace: Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být. 
Proti všem očekáváním, přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo povstání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo...
Bude připravovaná revuluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká...

 ----------------------------------------------------------

Tentokrát nás děj zanese do Třináctého kraje, který byl považován za zničený a jeho obraz se vysílal v ostatních krajích. Ale právě tam našli uprchlích z Dvanáctého kraje své útočiště. "Mrtvý" kraj je zničený totiž jen na povrchu, ale v podzemí je vybudován podzemní komplex, kde jeho obyvatelé žijí a připravují se na vzpouru. A v té jim má pomoci právě Katniss, která se má stát jejich Reprodrozdem.

Musím přiznat, že při čtení obou předchozích dílů jsem docela často měla chuť Katniss ublížit nebo ji alespoň trochu proplesknout, aby se probrala. Proto mě překvapilo, že ve třetím a posledním díle mi Katniss sedla a já jsem poprvé četla bez toho abych se nad jejím chování pozastavovala. Jsem ráda, že jsem si ji oblíbila alespoň v posledním díle.
Hurikán konečně dostal trochu prostoru. I když je pravda, že mi tím jen potvrdil, že Peetu mám prostě radši. A že v tomto díle díky Peetovi všichni zažili pořádný šok! To co se stalo jsem rozhodně nedokázala nějak předpovědět a o to to bylo zajímavější.

Na poslední díl ze série Hunger games jsem byla hodně zvědavá, hlavně potom jak končil předchozí díl. Oba předchozí díly se mi sice líbily, ale na zadek mě posadit nedokázali. Trošku jsem se bála toho, že jsem hodně slyšela, že právě Síla vzdoru je nejslabší díl série. Zvědavá jsem tedy byla, ale snažila jsem se moc neočekávat. A jaké pro mě bylo překvapení, že právě z tohoto dílu se vyklubal můj nejoblíbenější!

Číst jsem začala se zvědavostí. První dvě kapitoly pro mě nebyly nic moc, jenže potom jsem se do čtení doslova ponořila a okolní zvuky a všechny možné věci, které mě mohli rozptylovat (četla jsem ve školní studovně, tam bývá docela dost lidí a ti jsou ukecený) najednou prostě jakoby nebyly. Soustředila jsem se výhradně na čtení a na příběh. Začala jsem tu knížku přímo hlatat a stránky mi ubývaly neskutečnou rychlostí.
Bohužel pro mě, pokud mě knížka baví, tak se snažím číst rychle, abych se dozvěděla co se stane za chvilku. Takže sem tam přeskočím nebo spíš přehlídnu nějakou větu a pak se divím, kam ta postava o které jsem četla najednou zmizela. Musím se tedy vrátit a přečíst si to znovu. Což je samozejmě ale moje chyba, která hraje ve prospěch této knížky.

Abych to teda nějak jednoduše shrnula. Síla vzdoru se mi neskutečně líbila a myslím si, že z celé trilogie byl tento díl ten nejsilněší (ano i přestože tam zemřelo tolik postav). Jsem ráda, že i přes své obavy z této série jsem ji začala číst. Díky tomu jsem poznala pár postav, které se dostaly na žebříček mých oblíbenců.

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat