14. srpna 2013

Recenze - Bitva o Hex Hall

Název: Bitva o Hex Hall
Autorka: Rachel Hawkinsová
Knižní série: Hex Hall
Díl: 3
Počet stran: 232
Nakladatelství: Knižní klub
Datum vydání: září 2012
Překlad: Tereza Kolesnikovová
Anotace: Na Sophii Mercerovou je toho poslední dobou moc. Jen co si zvykla na to, že je démon, a naučila se své neobyčejné schopnosti ovládat, jí je Rada zase odebrala. Archera a tátu viděla naposledy v hořícím vězení a jedinými spojenci mají být nyní Branickovy. Shodou okolností odvěcí nepřátelé Prodigia. Rodinné překvapení neberou konce a jen tak mimochodem je na spadnutí válka, v níž má hlavní úlohu sehrát právě Sophie. Na tom se shodnou všichni, ne už však na tom, na jaké straně bude Sophie stát. Jenomže bez své magie je Sophie bezbranná. Podaří se jí získat zpět kouzelné schopnosti dříve, než bude pozdě?

----------------------------------------------------------


Závěrečný díl série Hex Hall začíná přesně tam, kde ten předchozí skončil. Když Call Sophii řekl, že její matka je u Branickových, nedokázala pochopit, co u těch lovců Prodigia děla. Nalézá ale nečekané spojence a společně se snaží vymyslet plán, jak zastavit sestry Casnoffovy. Protože pokud je nezastaví stane se z Hecate Hall velká líheň na démony. A očividně jediný, kdo je může zastavit je právě Sophie.

Bitva o Hex Hall je jako jediný díl v trilogii rozdělena na tři části a každá z těchto částí je uvedena krátkým úryvkem z Alenky v říši divů. A já si myslím, že dané úryvky se pro danou část knihy skvěle hodí a že vystihují to, co se tam bude dít.


Tentokrát mi v několika případech Sophiina vtipná a sarkastická stránka přišla trochu na obtíž, jelikož se to k dané situaci nehodilo. Ona sama ale v knize zmiňuje, že s ve vypjatých situací reaguje svým ostrým jazykem. Takže jí ty momenty odpouštím. 
Sophií přispěchá na pomoc někdo od koho by to nikdy nečekala - Elodie. Ta také získává možnost se více projevit. Popravdě jsem nečekala, že se tam ještě objeví a už vůbec jak. Ale líbilo se mi to! 

Po přečtení druhého dílu jsem rozhodně nemohla dlouho otálet a ihned jsem se vrhla na Bitvu o Hex Hall. Je tak těžké odolat, když knihu máte doma a ona vás volá, abyste ji přečetli. Já ani moc dlouho odolávat nemusela a ani jsem nechtěla, jelikož předchozí díl končil otevřeně a já se chtěla dozvědět, jak to všechno skončí.

Už od prvního dílu série postupně odkrýváme tajemství Sophiina života, o kterých ani ona sama neměla tušení. Sophie není čarodějka jak si původně myslela, ale démon, který momentálně nemá přístup ke své moci. To samé platí i o jejím otci, s tím rozdílem, že on o své schopnosti přišel díky rituálu Odebrání. A její matka má také docela velké tajemství. V tomto díle se bude pokračovat v odhalování nejen tajemství, ale také minulosti některých postav. A řeknu vám, že způsob jakým to zjistí není zrovna procházka růžovým sadem.

Začátek Bitvy o Hex Hall se mi zdál takový zmatený. Autorka nás totiž přímo hodila do děje a vůbec se s námi ani se Sophie nepárala, což je dobře. Na druhou stranu, první část obsahovala až příliš mnoho nových informací, takže jsem chvíli musela tápat o čem nebo o kom to zrovna mluví. Chápu, ale že knížka je poněkud uzoučká a ty novinky byly docela podstatné a že bez nich bychom se asi neobešli. 

Konec celé sérii se mi na jednu stranu opravdu líbil, ale na tu druhou neskutečně naštval. A myslím, že nebudu sama, když řeknu, že tohle opravdu nebylo nutné. Přesto bych Hex Hall určitě doporučovala přečíst. Celá série se totiž nese v zábavném duchu a určitě se u ní zasmějete a oblíbíte si postavy. Jsem také zvědavá, jaké je spin-off série. Doufám, že u nás také vyjde.

1 komentář:

  1. boží knížka!!!!!!!!!!přečetla jsem ji během jednoho dne.

    OdpovědětVymazat