24. dubna 2013

RC Recenze - Vstříc temnotě

Název: Vstříc temnotě
Autorka: Lisa McMann
Knižní série: Lovkyně snů
Díl: 2
Počet stran: 256
Nakladatelství: Fragment
Datum vydání: březen 2012
Překlad: Čeněk Matocha
Anotace: Některé noční můry nekončí...Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých...
Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny.
Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná...



----------------------------------------------------------

Druhý díl začíná záhy po prvním díle. Janie si užívá chvilky s Cabelem a dobře
se baví. Bohužel pro ně se brzy objeví nový případ a naprosto odlišný od toho předchozího. Janiein úkol tentokrát nespočívá pouze v propadávání se do snů, ale také si musí hrát na volavku, z čehož Cabel není vůbec nadšený. Do toho Janie začíná mít pocit, že s ní něco není v pořádku, ale nikomu nechce přidělávat starosti. Má o čem přemýšlet a možná jí v tom pomůže zelený sešit po zesnulé lovkyně snů.

Od přečtení prvního dílu uběhla už pěkně dlouhá doba a já se teprve nyní dostala k přečetní toho druhého. Přestože jsem doufala, že první díl je jen předzvěstí toho, co bude dál, tak jsem byla trochu zklamaná. Zaprvé mi trvalo šílenou dobu než jsem byla schopná se začíst a zadruhé jsem některými věcmi nebyla přesvědčena, prostě mi nedávali smysl. Co mě naopak zaujalo a podle mě tenhle díl zachránilo, byla romance mezi Janie a Cabelem. 
V tomto díle je hodně věcí se kterými se Janie a Cabel musí vypořádat. Jejich minulost je nikdy neopustí. Líbí se mi, že spolu tráví více čas a že si oba dva konečně uvědomili, že je tu někdo kdo je miluje a proto nejsou sami - Janie vždy bude mít Cabela a Cabel Janie. Cabel se dost o ni hodně bojí, ne jen kvůli nebezpečnému úkolu, ale také proto že každý sen, do kterého vstoupí jí stále víc ovlivňuje.


Onen záhadný zelený sešit, který Janie čte stále dokola i jeho varování, se mi strašně líbí. Odkryje nespočet tajemství a uvede nás do obrazu toho, kdo lovci snů jsou a čím vším si v životě musí projít, a že toho není málo. Nemyslela jsem si, že by tahle Janiena schopnost propadávání se do snů mohla mít až takové následky, ale je to docela logické. Musela jsem ale hluboce zavzpomínat na první díl a porovnat její chování s druhým.  Samotnou by mě to nenapadlo.

Upřímně nemám tušení jak tahle série skončí, ale doufám, že poslední díl bude lepší než tento. Doufat ve šťastný konec asi můžu, ale nevím jaká je pravděpodobnost, že ho dostanu. Uvidíme, bude to takové překvapení.



Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Fragment.

2 komentáře:

  1. Tento diel sa mi lúbil najviac 8)
    1tka bola pekná oddychovka, toto bolo pre mňa záživnejšie a 3ka bohužiaľ mierne sklamala, ale inak pekná oddychovka 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Zatím jsem četla jenom jedničku , ta se mi moc líbyla ,ale četla jsem to docela dávno tak se chystám si to přečíst znovu . Skvělá recenze

    OdpovědětVymazat