13. března 2013

Rozhovor s Thomasem E. Sniegoskim

Thomas Sniegoski je autorem více než tuctu knih pro dospělé, teenagery a děti. Jeho příběh o Aaronovi, který je synem padlého anděla a smrtelnice, byl zfilmovaný ABC Family Channel a zklidil veliký úspěch. 
Thomas není jen autorem knihy, ale také komixů např. Stupid, Stupid Rat Tails, což je vlastně takový "před díl" minisérie, která se stala hitem - Kůstek. Sniegoski také spolupracoval se samotným auterem komixu Kůstek, Jeffem Smithem. Také spolupracoval na vytvoření komixu Hellboy, který určitě všichni znáte a když ne tak jste určitě slyšeli o filmu Hellboy.

Thomas byl velice příjemný, ochotný a milý a já jsem mu za to moc vděčná. Zrovna má hodně práce s už pátým dílem Padlých andělů, jsem tedy moc ráda, že si na mě udělal čas a odpověděl na pár otázek.


Tak jdeme na to

1. Co kdybychom začali tím, že nám řekneš něco o sobě?
Dobrá tedy. Jmenuji se Thomas Sniegoski a jsem spisovatel. Narodil jsem se a žiji v Massachusetts. Jsem ženatý už přes dvacet let za svou milovanou manželku LeeAnne a máme francouzského buldočka jménem Kirby. Miluji čtení a jsem nenasytný čtenář (a sběratel) komixových knížek a také jsem VELKÝ fanoušek filmů. Myslím, že to bude všechno.

2. Jak by jsi popsal svůj typický pracovní (psací) den? Máš nějakou zaběhlou rutinu nebo rituály, které provádíš během svého psaní?
Každý den vstávám zruba okolo 5 ráno a začínám pracovat. Většinou udělám prvně obchodní věci...odpovím na maily, a potom když mohu, začnu trochu psát předtím než musím nakrmit psa a udělat mojí ženě oběd a ranní kávu. Po tom co odejde do práce, se osprchuji, nasnídám a vezmu Kirbyho na procházku do parku. Potom pracuji na čemkoli co mám zrovna rozpracované až do oběda, a potom jdu na další procházku s Kirbym a zase vrací zpět ke knize do doby než to můj mozek vzdá a to bývá okolo 16 a 17 hodiny. A tomu, co následuje říkám volná chvilka.

3. Kteří autoři tě nejvíce inspirují a to i tak, že tě ovlivnili ve tvém vlastním psaní?
Wow, těch jsou tuny.Tak napíšu pár těch, co mě napadli jako první... Stephen King, Ernest Hemingway, John Steinbeck, Dennis Legane, Edgar Allen Poe, Richard Matheson, Christopher Golden, Robert Bloch...Pravěpodobně bych mohl pokračovat dál a dál.

4. Jaká část psaní Padlých andělů tě bavila nejvíce?
Moje nejoblibenější věc na psaní série Padlý andělé byla, že to je první série, kterou jsem napsal sám a je tedy jen má. Prvních pár knih jsen napsal pokaždé s někým (například s mým dobrým přítelem Christopherem Goldenem) a tohle byla příležitost začít od nuly - vymyslet všechny své postavy a svět, ve kterém se příběh bude odehrávat. Bylo to velmi vzrušující a samozřejmě jsem se u toho bavil.

5. Předtím než jse četla sérii Padlý andělé, jsem si představovala anděly jako krásné a čisté bytosti. Ale tvoji andělé jsou naprosto odlišní! Mocnosti jsou krutí a nemájí žádné slitování. A padlý andělé jsou loveni a zabíjeni Mocnostmi. Jaké byla tvá inspirace k napsání příběhu jako je tento?
Byl jsem vychován jako křesťan, takže když jsem byl velmi malý navštěvoval jsem kostel, kde měli obrazy, které mi naháněli hrůzu a sochy hrůzostrašných okřídlených bytostí. Už jen díky jejich vzhledu, jsem věděl, že s těmito bytostmi není radno si zahrávat. Opravdu mi naháněli hrůzu. Tak jsem začal s rozsáhlým výzkumem a zjistil jsem, že andělé nejsou jen hodné bytosti, v které tak často věříme. Jsou to strašlivý bojovníci...Boží válečníci, a jak jsem řekl není radno si s nimi zahrávat. A z díky tomuto výzkumu mě napadlo napsat sérii Padlý andělé.

6. Znáš nějakou píseň nebo písně, které dokáží vyjádřit atmosféru Padlých andělů?
Poslouchám klasickou muziku a trailery k filmům, když píšu. Není tedy žádná specifická píseň. Když v knížce potřebuji navodit nějakou atmosféru, tak se mi osvědčilo poslouchání klasické muziky a filmových trailerů, které mi dopomohou k té správné atmosféře.

7. Padlý andělé byli před pár lety zfilmovány. Mohl jsi něco říct při vytáření scéneře a obsazování herců do rolí?
Když tvoji práci převezme Hollywood, tak čím míň toho od tebe slyší tím lépe. Nechtějí žádné vstupování do jejich práce, dokud o to nepožádají...a i tak obvykle ignorují to, co jim řekneš. Producenti a scénáristi na mě byli docela hodní a nechali mi přečíst různé verze scénáře a sem tam mě nechali udělat nějakou poznámku. Ale do obsazování herců jsem nemluvil vůbec.

8. Miluji tvoje postavy! Každá postava je naprosto jiná! Je tu Nephilim, Aaron, který se bojí vlastní podstaty, potom máme trošku bláznivého pejska Gabriela (kterého mimochodem miluju ze všech postav nejvíc!), také je tu velitel Mocností, Verchiel, který je tak přesvědčený, že jeho chování vůči ostatním je správné nebo Camael, který ujíždí na hranolkách. Takže bych se ráda zeptala - Kterou z postav bylo nejtěžší stvořit a proč?
Hmmm, myslím že nejtěžší jsem to měl se záporákem, Verchielem...a je to kvůli tomu, že jsem musel jakým způsobem je vlastně zlý...musel jsem ukázat PROČ dělá všechny tyto strašné věci a PROČ věří, že to co dělá je správné. Chtěl jsem dosáhnout toho, aby čteníř skutečně porozuměl tomu proč Verchiel nevěří tomu, že dělá něco špatně. To bylo těžké.

9. Na čem zrovna pracuješ?
Zrovna jsem dokončil poslední díl Padlých andělů (Padlý andělé: Armagedon). Nebylo zrovna nejlehčí ho napsat a zrovna jsem v procesu editace této knihy.

10. A jedná otázka pro trošku té zábavy. Kdyby jsi dostal šanci stát se jakoukoli nadpřirozenou bytostí, která by to byla a proč?
Hmmm, nadpřirozená bytost. Myslím, že bych se chtěl stát nějákým druhem Ducha lesa...mohl bych potom komunikovat s přírodou a zvířaty. Co na to říkáte?

11. Chtěl by si něco vzkázat českým čtenářům?
Všem svým českým čtenářům moc děkuji za to, že čtou a podporují moji práci. Každý čtenář je pro mě důležitý a jsem nadšený, že mý čtenáři nejsou jen ve Spojených státech, ale i "tam venku". Děkuji! Děkuji! Děkuji!


Žádné komentáře:

Okomentovat