RC Recenze - Rezistence

Díl: 2
Počet stran: 352
Nakladatelství: CooBoo
Datum vydání: září 2012
Překlad: Radka Kolebáčová
Anotace: Žádná volba není bez následků.
Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale vyrovnat se vším, co to znamená?

----------------------------------------------------------
Příběh začíná přesně v místě, ve kterém skončil první díl. Při útoku Sečtělých na Odevzdané bylo zavražděno mnoho lidí a Tris tak přišla o své rodiče, přátele a zčásti i o svoji frakci. Teď je spolu se Čtyřkou a pár dalšími na cestě k Mírumilovným. Snaží se tak najít útočiště a získat spojence, kteří by jim pomohli při dalším střetnutí se Sečtělými.

Tris se od prvního dílu změnila. Do všeho se vrhá po hlavě a moc nad tím co dělá ani nepřemýšlí. Kvůli tomu útoku a také díky tomu, kolik viděla mrtvých a tomu, že ona sama musela zabít to není moc překvapující. Myslím, že kdyby někdo z nás něco takového také zažil, tak to na tom dotyčném zanechalo nějaké stopy a rozhodně by nezůstal stejný. Jenže se mi zdá, že to autorka s její změnou trochu přehnala. Tris mi totiž ve většině případů přijde otravná. Ona prostě musela být všude, ať to byla sebevražedná akce nebo pouhé odposlouchávání. A když se někdo (Čtyřka) ozval, zdrhla se hádka (a ty tam byly hodně často).

V Rezistenci se vyskytuje hodně vedlejších postav z prvního dílu, takže doporučuji si prvně znovu přečíst první díl, jinak je v tom maličko zmatek. A přesně tak to bylo i u mě. První díl jsem četla zhruba před půl rokem a než jsem si vzpomněla, která postava je která, tak to nějakou dobu trvalo.
Co se mi líbilo bylo to, že až do poslední chvíle nevíte, na které straně postavy vlastně jsou. Bylo tam pár obratů, které jsem naprosto nečekala a opravdu mě překvapily. A napříč všemu jsem si jednu takovou postavu docela oblíbila.

Neuvěřitelně se mi také líbila poslední strana (možná dvě), do které autorka zasadila jedno velké odhalení. To že  se jeden z největších zvratů stal až na poslední straně se mi moc nelíbí. Chápu, že autorka chtěla čtenáře pořádně navnadit na další díl (což se jí u mě docela povedlo), ale to že knížku utne ve chvíli, ve které to udělala se mi zdá malinko jako "podraz". No uznejte, že ukončit knihu větou "Pak se strhne povyk." není zrovna nejlepší.

Ačkoliv na této knížce lze asi najít víc kladů, já jsem si jich bohužel nevšimla, takže Rezistenci nemohu dát více než 3 hvězdičky, což je pro mne trošku zklamání.
Třetí a závěrečný díl této série si přesto zakoupím (a samozřejmě i přečtu), protože poslední strana byla vážně něco!

Za poskytnutí recenzního výtisku bych chtěla poděkovat internetovému knihkupectví Dům knihy - a tady odkaz přímo na knihu Rezistence