23. prosince 2012

Recenze - Jednou nohou v hrobě

Název: Jednou nohou v hrobě
Autorka: Jeaniene Frost
Knižní série: Noční lovci
Díl: 2
Počet stran: 240
Nakladatelství: Fantom Print
Datum vydání: srpen 2012
Překlad: Zuzana L'alíková
Anotace: Poloviční upírka Cat Crawfieldová je nyní zvláštní agentkou pracující pro vládu s cílem zbavit svět nebezpečných nemrtvých. Stále využívá vše, co ji Bones, její přitažlivý a nebezpečný bývalý přítel, naučil. Když se ale Cat stane cílem nájemného vraha, jediný, kdo jí dokáže pomoci, je upír, jehož opustila. Jeho blízkost v ní probouzí všechny dřívější pocity, od adrenalinu z boje bok po boku proti upírům, až po spalující vášeň. Avšak odměna vypsaná na její hlavu – hledaná: mrtvá či nemrtvá – znamená jediné. Její přežití závisí na spolupráci s Bonesem. A jakkoli se Cat snaží udržet jejich vztah na profesionální úrovni, pomalu jí dochází, že touha přetrvává. A že ji Bones tentokrát už odejít nenechá.

----------------------------------------------------------
Cat už neloví na vlastní pěst, teď je z ní agentka a pracuje pro vládu. Smetla po sobě všechny stopy tak, aby ji nikdo z její minulosti nemohl najít. A tím všichni myslím hlavně Bonese, na kterého stále vzpomíná. 
Nyní Cat dostala za úkol zabít dalšího upíra. Bohužel pro ni se z něj vyklube upír, který proměnil Bonese. A s tímto upírem přišlo hned několik problémů...

Tuhle recenzi píši po docela dlouhé době od přečtení, takže si z knihy nepamatuji každý detail, ale co si pamatuji docela dobře jsou pocity, které jsem z knihy Jednou nohou v hrobě měla po přečtení.

Začala bych tím, co mě na knížce otravovalo - Cattina matka. Nevím jestli jsem ji v prvním díle ignorovala nebo mi to ještě nepřišlo tak strašné (i když vím, že se pár lidí docela divilo), ale v druhém díle jsem si myslela, že ji budu muset praštit, aby s těma kecama, které vedla, přestala. Snad to v dalším díle bude lepší nebo tam nebude vůbec.

Nepříjemný věci (matku) už ale hoďme za hlavu a jdeme na to, co se mi líbilo. 
Knížka je to velmi čtivá a dokonce se u ní i zasmějete, některé postavy mají úžasné hlášky. Co se mi moc líbí je to, že se autorka nezdržuje zbytečným popisování a jde rovnou na věc.
Jsem také moc ráda, že Bones nikam nezmizel! Bez něho by to totiž nebylo ono. Bones si vždycky umí vybrat tu nejlepší chvíli, kdy se ukázat. 

Konec mě naprosto dostal - jestli jsem se předtím dokázala od knížky odtrhnout, tak teď by mě z mého "čtecího transu" nedostalo ani zemětřesení. To co se tam stalo byl takový šok a díky tomu se také neuvěřitelně těším na to, jak to bude pokračovat a na to, co se z toho nakonec vyvrbí. 


2 komentáře: