Recenze - Aerie a Zúčtování

Knižní série: Padlí andělé
Díl: 2 (3-4)
Počet stran: 436
Nakladatelství: CooBoo
Datum vydání: březen 2012
Překlad: Anna Vodřichová
Anotace: Poslední ročník na střední škole byl všechno jen ne normální. Aaron dokáže mluvit se svým labradorem Gabrielem, ale co víc, zjistil, že je Nephilim, potomek padlého anděla a smrtelnice. A aby ani to nestačilo, vypadá to, že je vyvoleným, který má za úkol přinést všem padlým andělům smíření a spočinutí na nebesích. Ale samozřejmě to není jen tak, proti němu  stojí nejvyšší z Mocností Verchiel, který je odhodlán zabránit vykoupení padlých za každou cenu, tedy za cenu Aaronova života. Poslední bitva se blíží, bude Aaron připraven? A podaří se mu zachránit i ty, co miluje?

----------------------------------------------------------

Stejně jako první díl je kniha rozdělena do dvou částí (původně každá část byla psaná jako samostatný kniha) - Aerie a Zúčtování.
Už v první kapitole se setkáváme s hlavním hrdinou Aaronem, jeho pejskem Gabrielem a padlým andělem Camaelem, přičemž se Camael snaží zapudit svoji ukrutnou touhu po hranolkách.
Mám ráda ty chvilky, kde se Aaron s ostatními zastaví na jídlo, protože vím, že Gabriel bude žebrat a já si to budu živě představovat. Gabriel se od prvního dílu vůbec nezměnil. Stále je hravý,  ochranitelský, chytrý a velmi přesvědčivý pokud jde o jídlo a stále je mým nejoblíbenějším knižním pejskem.
Naopak Aaron začal po událostech v předešlém díle své poslání brát vážně a už se nesnaží svou andělskou podstatu potlačovat, naopak se chce aby se stala jeho součástí.
Pak je tu ještě hlavní záporná postava a to Verchiel, velitel Mocností. On se od prvního dílu také docela změnil, jak svým chováním, tak svým zevnějškem, a rozhodně to nebylo k lepšímu.

Než jsem začala číst tuto sérii, tak jsem o andělech měla určitou představu. Myslela jsem si, že jsou to jemná stvoření, která se lidem snaží pomáhat a jejich úmysly jsou vždy čisté. Já vím, hodně naivní představa. A tahle knížka mi ji zvládla dokonale rozcupovat
Nejen, že andělé tu andělé nejsou čistá stvoření, ale navíc jsou násilničtí, krutí a nemají slitování. A když píšu krutí, tak tím myslím to, že se na nic neohlížejí, jdou si jen za svými zvrácenými cíli a je jim jedno koho mučí nebo zabijí. Navíc autor je i jejich činy vykreslil, tak přesvědčivě, že opravdu nemáme problém s tím fandit padlým andělům, kteří se snaží napravit chybu, kterou ve velmi dávné minulosti udělali. Navíc se v knize objevuje nová postava, která podle mě docela zamíchá kartami.

Autor nám prostřednictvím této série umožnil podívat se na biblický příběh z pohledu padlých a opovrhovaných andělů. A myslím, že udělal dobře, že se zaměřil právě na padlé anděli. Protože když se na nějaký příběh podíváme z jiné perspektivy, tak si můžeme ujasnit pár věcí nebo alespoň zjistit, jak se po svržení na zem, mohla cítit i ta druhá strana, ne jen ta "dobrá".
Pro ně totiž peklo existuje a ne nadarmo se říká - peklo na zemi. Pro padlé anděli to totiž platí dvojnásob. Musejí se skrývat a stále se bojí, že je najdou a ani nechtějí myslet na to co se stane, jestli je objeví, někteří padlý andělé zacházejí tak daleko, že si od zad odervou svá křídla a svůj "andělský pach" snaží zakrýt alkoholem a vším možným, jen aby je nenašli.

Druhý díl byl ještě o něco málo lepší než ten první. Při jeho čtení se nenudíte, je v něm spousta akce, je čtivý (ani si neuvědomíte, že už jste na konci) a co pro mě bylo velkým překvapením je to, že v této knížce romantiku najdete jen zřídka. Hrozně se těším na to až vyjde třetí díl a upřímně mu budu držet palce, aby byl ještě lepší než tento.  Jen mě docela zajímá, co se vlastně v dalším díle bude dít. Tuhle sérií mohu jen vřele doporučit.

Tentokrát jsem děj vynechala, protože jsem si byla jistá, že bych spoilerovala tolik, že byste mě potom chtěli zabít :D Při psaní této recenze, totiž pořád mažu to, co by vám hodně napovědělo, jak to s Aaronem a jeho posláním pokračovalo.