Recenze - Tygrovo prokletí

Díl: 1
Počet stran: 408
Nakladatelství: CooBoo
Datum vydání: květen 2012
Překlad: Karolina Medková
Anotace: Vášeň. Sudba. Čest. Byli byste ochotni to dát na misky vah, abyste mohli změnit svůj osud?
Sedmnáctiletou Kelsey by nejspíš ani ve snu nenapadlo, co ji čeká tohle léto; že se bude pokoušet zlomit tři sta let starou indickou kletbu. A to se záhadným bílým tygrem Renem. Na druhé straně zeměkoule. Ale přesně to se stane. Kelsey je vtažena do dobrodružství, kde na ni číhají temné síly, prastará magie a mystikou zahalené světy, v nichž není nic takové, jaké se na první pohled zdá. Nakonec musí riskovat vše, aby pochopila dávné proroctví a mohla tak kletbu zrušit na vždy.

----------------------------------------------------------

Když jsem přemýšlela o jakou knihu si řeknu za vysvědčení, Tygrovo prokletí byla jasná volba. Nebudu vám lhát, přiláká mě hlavně svou nádhernou obálkou, příslibem indické atmosféry a bílými tygry, které naprosto zbožňuju. Jsem tedy ráda, že tygři prochází celou knihou. Na začátku celého příběhu je báseň s názvem Tygr od Williama Blaka, která podle mě vystihuje atmosféru příběhu.

Před mnoha staletími bylo vyřčeno prokletí, které zaklelo indického prince do podoby tygra. Tato kletba byla vyřčena poté co prince Dhirena, zradil jeho bratr Kišan. Tak teď musí Dhiren žít s pocitem zrady a v těle tygra dokud se neobjeví někdo, kdo je tohoto prokletí zbaví. Naděje ale umírá jako poslední.
Kelsy si našla brigádu v cirkuse a čekají jí dva týdny plné dřiny, ale také veselé chvilky s členy cirkusu a tygrem Renem. Kelsy si ho velmi oblíbí a každý večer k němu chodí a čte knížky. Ví, že by se ho měla bát, ale jeho přítomnost ji zvláštně uklidňuje a ona mu důvěřuje. Kelsy začíná být smutno ze dne, kdy jí brigáda skončí a cirkus zase pojede dál. Předtím se ale objeví muž, který by chtěl Rena koupit a odvést ho zpět do Indie, kam patří. A Kelsy požádá aby jela s ním. Ta tedy jede a v tu chvíli Kelsy začíná to pravé dobrodružství, díky kterému se seznámí s Indií, podívá se tam, kde nikdo jiný nebyl a na vlastní kůži pozná, co je to nebezpečí a hlavně zjistí, že ona je ta vyvolená.

Příběh ve kterém se Kelsy snaží zachránit indického prince před prastarou kletbou je velmi zajímaví a originální. Je vlastně docela překvapující, že v young adult literatuře se stále dá vymyslet něco originálního. Prostředí do kterého autorka zakomponovala celý příběh, se mi zdá okouzlující a tajemné. O Indii jsem ještě nic nečetla a do této doby mě ani nějak nezajímala. Jsem tedy ráda, že autorka do příběhu zasadila i indické mýty a staré příběhy, které Tygrovu prokletí dodávali tu správnou atmosféru.  Mnoho z nich je mě zaujalo a já jsem se díky nim o Indii dozvěděla něco co nového. Navíc si myslím, že autorka dostatečně  a srozumitelně vysvětlila a popsala vše, co bylo potřeba.

První díl Tygří ságy se mi líbil, ale měl jednu velkou chybu, byla v něm Kelsy. Na začátku jsem si myslela, že bych ji mohla mít ráda, ale na konci jsem věděla, že ta mi do noty vážně nepadla. Chovala se jak rozmazlenej fracek, který touží po tom aby ho každý litoval a neuvědomuje si co svým chováním může napáchat. Na konci bych jí jednu vrazila proto aby se vzpamatovala.
Pak tu jsou dvě mužské postavy, kterých se kletba týká - Ren a Kišan. Kdybych si mezi nimi měla vybrat, tak neváhám a beru Kišana, který v prvním díle ani moc nebyl, ale mě naprosto okouzlil. Takže se těším na druhý díl, protože tam už by měl putovat s nimi!

Sečteno a podtrženo - je to velmi zajímavá kniha, ve které se toho stane opravdu hodně. Bohužel jsem si neoblíbila hlavní hrdinku Kelsy, která mě ke konci začalo fakt hodně štvát. Celou dobu jsem si myslela, že dám Tygrovu prokletí čtyři hvězdičky, ale právě kvůli Kelsy jsem nemohla.