10. září 2012

Recenze - Fly High 1

Název: Fly High!
Autorka: Nacumi Óči
Knižní série: Fly High
Díl: 1
Počet stran: 176
Nakladatelství: Zoner Press
Datum vydání: 2011
Překlad: Jan Horgoš
Anotace: Leckdo by o Meru mohl tvrdit, že její dětství nebylo právě obvyklé. Její otec si ji v pěti letech odvedl do hor, kde ji vychovával jako chlapce a vycvičil z ní hbitou a silnou bojovnici. Teď je Meru dvanáct, vrací se k matce a nastupuje do nové školy. Aby neděsila spolužáky a našla si nějaké přátele, na máminu radu své schopnosti tají. Všechno vychází skvěle, dokud gang, který terorizuje celou školu, neublíží Meruině kamarádce. Ohledy stranou, Meru se pouští se pouští do boje o nadvládu nad školou!




----------------------------------------------------------

Fly High! jsem četla už v angličtině, ale díky Rodaw jsem měla možnost si ji přečíst i v češtině. Já mám všeobecně mangy moc ráda, jsem tak trochu mangomaniak - přečtu skoro všechno co vidím. A tuhle mangu mám ráda, sice není nejlepší z těch co už jsem četla, ale přesto se u ní vždycky zasměju.

Meru je dvanáctiletá, trochu ztřeštěná a hlavně hodně silná dívka, kterou vychovával její otec. Na tom není nic špatného, kdyby si ovšem nemyslel, že je Meru kluk. Že je holka jistí až, když je jí dvanáct. To je sakra dlouhá doba nevědomosti. Po tomto velkém zjištění se Meru s otcem vrací domů k její mámě, která ji okamžitě zapíše do školy. Meru se bojí, že si nenajde žádné přátele a tak to, že je silná skrývá. A to je trochu kámen úrazu. Moc jí to nejde. Je tu také jedna partička, která celé škole znepříjemňuje život. A Meru se rozhodla, že to tak nenechá.

V manze jsem si oblíbila hned několik postav a to Meru, Ruku a Ajuzawa. Meru jsem si oblíbila právě proto, že je trochu jiná než ostatní postavy v manze - ztřeštěná, vtipná a dělá i to, co by nikdo jiný neudělal. Ruka je těžkej pohodář, v hodinách spí a přesto ví správný výsledek, je takový malý génius. A  jako posledního tu máme Ajuzawu, který patří do skupiny, která dělá všechno proto aby na škole nikdo neměl klid. Ajuzawa má v sobě něco co se mi líbí.

S touto mangou jsem strávila tak hodinu a měla jsem ji přečtenou. Čas s ní rychle utíká, protože nemá moc stránek, příběh je založen na obrázcích a Meru je vtipná dívka, která si jde za svým. Musím moc pochválit kresbu, ta je prostě krásná. Já si na kresbě docela potrpím, protože je to první věc (a podstatná část mangy), které si na manze všimnete a pokud se vám nelíbí, tak ji přejdete. Ve Fly High se mi opravdu líbila. Co mi ale tak trochu vadilo byl český překlad. Tedy přesněji to jak někdy oslovovali Meru, říkali ji Merčo a toto oslovení se mi opravdu nelíbí.

Tak abych to trochu shrnula. Fly High je taková oddychovka, u které se určitě zasmějete a úsměv vám zůstane až dokonce, proto ji také mohu vřele doporučit.

2 komentáře:

  1. Já zase mangy tak moc nemusím a asi tohle bylo tím hlavním důvodem, proč mě moc nezaujala... ale kresba byla pěkná a celkově příběh oddychový. Tak jsem ráda, že se Ti manga líbila ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám mangy ráda hlavně proto, že u nich nemusím moc přemýšlet :D Rozhodně se líbila a ještě jednou děkuju :)

      Vymazat