31. července 2012

Recenze - Můj soused Ghúl

Název: Můj soused ghúl
Autorka: Lisi Harrisonová
Knižní série: Monster High
Díl: 2
Počet stran: 247
Nakladatelství: CooBoo
Datum vydání: leden 2012
Překlad: Linda Bartošková
Anotace: Na Merstonovu střední chodí normální studenti, ale taky monstra a příšery neboli sabotéři obvyklých vlastností. Cleo byla královnou školy mezi SOVáky i normáky na celé Merstonově střední, ale teď na celé čáře vítězí Frankie a Melody. Cleo naštěstí dostane příležitost fotit pro Teen Vogue a všechno se zdá být zase v pořádku...dokud se ostatní SOVáci nerozhodnou vystoupit ve filmu, který má dokázat, že vlastně vůbec nejsou nebezpeční. A tohle jim má získat svobodu? Proboha, to je ale směšné! A hlavně nebezpečné...

 ----------------------------------------------------------
Druhý díl série Monster High začíná přesně tam, kde skončil ten první. Tentokrát není kniha napsána ze dvou pohledů, ale přidává se k nim ještě třetí. Máme tu tedy novou sestavu dívek. Frankie a Melody zůstávají a Cleo se k nim přidává.
Frankie se snaží vzpamatovat z toho, že doslova přišla o hlavu. Rodiče ji zavřeli v laboratoři a to rozhodně není všechno. K tomu všemu celé město zachvátila panika, zavedli zákaz vycházení a policie hlídá ulice. Frankie se přesto nevzdává svého plánu, ukázat normákům, že příšery nejsou vůbec nebezpečné...
Melody tlačí čas. Becka vyhrožuje, že video s Jacksonem a jeho proměnou dá na youtube, když nenajde zelenou příšeru, díky které je její přítel v nemocnici.   Přitom ale slíbila Frankií, že jí pomůže. Melody musí rychle vymyslet plán, jak zabránit Becce ukázat to video, a zároveň pomoci Frankií.
Oproti tomu Cleo má úplně jiné problémy. Všechna pozornost se ubírá směrem
k Frankií a Melody a to se Cleo, která pozornost miluje, vůbec nelíbí. Její snahu vymyslet způsob, jakým by pozornost získala zpět, přeruší její otec, který se právě vrátil domů. Cleo totiž dostala příležitost nafotit fotky do jedno z nejlepších časopisů pro teenagery, Teen Vouge. Zase se stane královnou školy, alespoň na chvíli.

Voltáž
Každá z "příšer" má svoji frázi, kterou s oblibou používá a která ji charakterizuje. Několik z těchto vět jsem si také oblíbila a sem tam je použiji. Myslím, že autorka tím může také myslet, že každý je něčím jedinečný, tak proč to skrývat. A když se tedy skrývat musí, tak takhle můžou alespoň trošku projevovat svoji osobnost.

Sečteno a podtrženo
Druhý díl Monster High se mi líbil víc než ten první. Mohlo to být tím, že jsem byla připravena na střídání pohledů a v tomhle díle jsem ho i uvítala. Jak už jsem zmínila na začátku, tak v tomto díle se můžete dozvědět něco víc i o Cleo. Utvrdila jsem se, ale pouze o tom, že Cleo je rozmazlená a touží být stále středem pozornosti. Pokud pozornost není soustředěna na ni, tak se to snaží všemožně změnit. Celý její pohled na věc se zaměřuje na získávání pozornosti a na focení v časopisu Teen Vouge. 
Mnohem sympatičtější mi jsou Frankie a Melody, které se snaží pomoct SOVáků, aby se už nemusely skrývat. Každá se musí navíc vypořádat se svými vlastními problémy. 
V tomto díle měl o něco více prostoru i Billy, neviditelný chlapec, který stále srší vtipem. Jsem ráda, že Billy měl možnost ukázat, co v něm je. Snad tuto možnost bude mít i příště, protože jsem si ho velmi oblíbila.
Celkově je toto přesně taková oddechová a vtipná četba, kterou jsem po předchozí knížce potřebovala. Četla se mi moc dobře, zhltla jsem ji během (pro mě) chvilky. 
Už jsem četla anotaci na další díl a moc se na něj těším, protože v něm budu mít možnost trochu víc poznat Clawdeen a nejen ji, ale i všechny její bratry.

Žádné komentáře:

Okomentovat